Helpt Belgische bedrijven al 17 jaar
bij het vinden van de juiste software
Training software
Training software, ook bekend als e-learning software of software voor computergestuurde training (CBT), automatiseert educatieve activiteiten voor studenten en/of zakelijke medewerkers. Training oplossingen zijn vaak aanpasbaar op basis van de behoeften van specifieke organisaties. Ook bevatten ze mogelijkheden zoals cursusregistratie en testen, bijhouden van diploma's/certificaten, vergaderen, bijhouden van vaardigheden en rapportage. Training toepassingen kunnen het raamwerk bieden voor het presenteren van lessen, alsook een e-commercefunctie, om betaling mogelijk te maken. Gebruik Capterra om de juiste training software voor jouw organisatie in België te vinden. Zie ook: courseware en leermanagementsystemen (LMS). Meer informatie Minder informatie
Uitgelichte software
Software met meeste reviews
Bekijk de producten in de categorie Training software met de meeste reviews van onze gebruikers
265 resultaten
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Functies
- Asynchroon leren
- Naleving van SCORM-standaards
- Voortgang bijhouden
- Mobiel leren
- Gemengd leren
- Certificering en licentieverlening
- Leerpaden en -trajecten
- Portal voor leerlingen
- Tests en beoordelingen
- Rapportage en analyse
- Geïntegreerd LMS
- Leermanagement
Kopersgids voor Training software
Inhoudsopgave
Wat is training software?
Training software (oftewel eLearning of computer-based training (CBT) software) helpt bedrijven en onderwijsinstellingen hun leer- en trainingsprogramma's te beheren. Deze systemen helpen gebruikers bij het ontwerpen van cursussen voor hun publiek, het toewijzen van trainingsprogramma's en het bijhouden van de voortgang van de leerling. Een trainingssysteem wordt vaak aangepast aan de behoeften van specifieke organisaties en biedt tools, zoals cursusregistratie en -testen, certificeringstracering, conferenties, vaardigheidstracering en rapportage.
Wat zijn de voordelen van training software?
- De betrokkenheid van de werknemers verbeteren: betrokken medewerkers dragen meer bij aan een organisatie, en blijven langer in dienst dan de niet-betrokken medewerkers. Het opleiden van bestaande medewerkers is vaak goedkoper dan het aannemen en opleiden van nieuwe medewerkers. Het trainingsplatform kan helpen om de beste presteerders aanvullende vaardigheden te leren en hun professionele ontwikkeling voort te zetten. Dat draagt bij aan de groei van het bedrijf, wat de betrokkenheid van de werknemers ten goede komt.
- Trainingsflexibiliteit toevoegen: training software biedt flexibiliteit door een mix van klassikaal/in-office en online training mogelijk te maken. Werknemers hebben ook de vrijheid om in hun eigen tempo te werken en de dagelijkse werklast te beheren.
- Administratieve kosten verlagen: online training software kan gestroomlijnde cursusstructuren, geautomatiseerde e-mailherinneringen, prestatiedashboards en certificaatbeheer bieden, die allemaal de overheadkosten en de handmatige inspanning die nodig is voor een leer- en ontwikkelingsteam verminderen.
Welke algemene functies heeft training software?
- Instructeur-geleide training (ILT) administratie: het beheren van klaslokaalactiviteiten, zoals cursusplanning, resource-organisatie, cursusregistratie en trainingsspreiding.
- Cursusbeheer: het samenstellen en bewerken van trainingen, het toewijzen van cursussen aan cursisten en het bijhouden van hun prestaties.
- Leerpaden/-trajecten: het samenstellen van cursuspakketten en het toewijzen van het materiaal dat in een bepaalde, opeenvolgende volgorde moet worden ingevuld.
- Blended learning: het aanbieden van leertrajecten die een combinatie vormen van persoonlijke training en online sessies.
- Training via mobiel: het kunnen voltooien van het lesmateriaal op mobiele platformen door studenten.
Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van training software?
- Klantenondersteuning: training software vereist vaak maatwerk voor unieke zakelijke behoeften. Om ervoor te zorgen dat de juiste middelen aanwezig zijn voor medewerkers, is het van cruciaal belang dat de leverancier van het trainingssysteem dat je kiest, op de behoeften inspeelt. Evalueer alle aspecten van de klantenondersteuning van leveranciers van trainingssystemen voordat je tot aankoop overgaat en test de aangeboden ondersteuningskanalen indien mogelijk (bijv. telefoon, e-mail en live chat).
- Totale eigendomskosten: geen twee training software oplossingen zijn hetzelfde, wat de directe vergelijking een beetje lastig maakt voor managers van kleine bedrijven. Alvorens een aankoopbeslissing te nemen, moeten kopers de totale eigendomskosten berekenen om ervoor te zorgen dat ze binnen hun budget blijven. Tot eigendomskomsten behoren inzet, klantenondersteuning, gegevensopslag, training en implementatie.
Wat zijn belangrijke trends op het gebied van training software?
- Virtual Reality-gedreven training: het trainingssysteem zal uiteindelijk worden vernieuwd met een toenemende acceptatie van virtual reality (VR). Volgens een Capterra-onderzoek zullen immersieve ervaringen die leerlingen in rollenspelsituaties plaatsen om hands-on te leren, de huidige aangeboden technologieën (bijv. video's, situationele casestudies) overtreffen. Verwacht dat de kosten van VR-ontwikkelingshulpmiddelen omlaag zullen gaan naarmate de mainstream adoptie voortduurt.
- Gamification: het op games gebaseerde trainingsysteem zal de training oplossingen blijven veranderen door het opnemen van spelhulpmiddelen, zoals punten, niveaus, prestatieborden en badges. Bedrijven als Duolingo en McDonald's hebben met succes gamification geïntegreerd in trainingsmodules.
- Microlearning: het opsplitsen van de training in hapklare stukken om de tijdsinvestering van de leerling te verminderen en de verstoring van de planning te verminderen, wint aan populariteit als onderwijsaanpak, in plaats van als aanvulling op de traditionele lessen. Volgens een Capterra-onderzoek biedt microleren voordelen, zoals lagere opleidingskosten en een grotere betrokkenheid.