Helpt Belgische bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Boekhoudprogramma's

Boekhoudprogramma's (ook wel accounting software genoemd) automatiseren de financiële functies en transacties van een organisatie met modules. Deze software is met name geschikt voor crediteuren, debiteuren, salarisadministratie, facturering en grootboek. De integratie van boekhoudtoepassingen zorgt voor een uitgebreide, realtime, on-demand analyse van de financiële staat van een organisatie. Toolsets binnen accounting software kunnen vaak worden aangepast aan de specifieke behoeften van een organisatie. Gebruik Capterra om de juiste accounting software voor jouw bedrijf in België te vinden. Zie ook: audit software, factuurprogramma's, compliance management systemen en financiële rapportage software.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Boekhoudprogramma's met de meeste reviews van onze gebruikers

België Lokale producten weergeven

234 resultaten

15 maanden gratis boekhouden en factureren voor starters met e-Boekhouden.be. 500.000 ondernemers gingen je voor. Meer informatie over e-Boekhouden.be
e-Boekhouden.be, boekhouden en factureren op een manier die jij begrijpt. Ruim 500.000 ondernemers gingen je voor. Maak gebruik van een razendsnelle helpdesk voor al je vragen. Perfect voor startende ondernemers en zzp'ers door onze 15 maanden gratis actie en urenregistratiemodule! Ook voor ondernemers, verenigingen, stichtingen, accountants en boekhouders is e-Boekhouden.be het beste boekhoudpakket. Meer informatie over e-Boekhouden.be

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
Silvasoft - De best beoordeelde en meest complete business software Meer informatie over Silvasoft
Silvasoft is een totaaloplossing voor ondernemend Nederland én België. De best beoordeelde en meest complete software voor onder andere: boekhouden, facturatie, voorraadbeheer, offertes & orders, projectbeheer, urenregistratie en meer. Silvasoft bied een configureerbaar pakket waarbij u zelf, per medewerker, kiest welke modules u wenst te gebruiken. De volgende modules zijn beschikbaar: - Boekhouden - Facturatie - Offertes & orders - Sales - CRM - Product- en voorraadbeheer - Magazijnbeheer - Projectbeheer - Taken / todo - Urenregistratie - HR Probeer het 30 dagen gratis uit en profiteer van alle voordelen, zoals: - Koppeling met alle banken in Nederland en België - Koppeling met Belastingdienst en Intervat - Automatische berekening btw-aangifte - Scan & herken - Mail & herken - iDeal betaallink op facturen - Meer dan 60 koppelingen met webshops, kassa systemen, PSPs en meer - 30 dagen gratis en vrijblijvend proberen - Maandelijks opzegbaar Meer informatie over Silvasoft

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
Meermaals bekroonde, intelligente oplossing voor crediteurenautomatisering die leiders in staat stelt hun financiële workflows te stroomlijnen. Meer informatie over Yooz
Yooz biedt een slimme, krachtige en eenvoudig te gebruiken cloudgebaseerde automatiseringsoplossing voor factuur- en betalingsverwerking. Yooz levert aan meer dan 5.000 klanten en 300.000 gebruikers wereldwijd besparingen, snelheid en veiligheid met betaalbare abonnementen zonder risico. Het integreert naadloos met meer dan 250 financiële managementsystemen. Yooz Noord-Amerika heeft zijn hoofdkantoor in Dallas, Texas, met wereldwijde kantoren in Europa. Meer informatie over Yooz

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
DataSnipper is een intelligent automatiseringsplatform voor boekhouding binnen Excel dat de productiviteit van audit- en financiële teams versnelt. Meer informatie over DataSnipper
DataSnipper is een intelligent automatiseringsplatform voor boekhouding binnen Excel dat de productiviteit van audit- en financiële teams versnelt. DataSnipper helpt bij het elimineren van repetitieve taken en bij het extraheren, vergelijken en documenteren van de bron van elke audit- en financiële procedure. De Excel-invoegtoepassing stroomlijnt je werkprocessen en helpt je om sneller deadlines te bereiken. Vertrouwd door Deloitte, EY, KPMG, PwC, BDO en andere marktleiders. Actief in meer dan 85 landen en gebruikt door meer dan 500.000 financiële professionals. Meer informatie over DataSnipper

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
Odoo Accounting biedt banksynchronisatie, automatische facturen, periodiek factureringsbeheer, afstemmingen en meer. Meer informatie over Odoo
Odoo Accounting helpt je bij het eenvoudig beheren van je dagelijkse boekhouding en om op elk moment een globaal overzicht te hebben van de toestand van je bedrijf. Het platform biedt een breed scala aan financiële rapporten en tools zoals dubbele boekhouding, debiteuren en crediteuren, beheer van meerdere valuta's, belastingberekening, automatische invoer van bankfeed, opbouw- en kasbasismethoden enz. Meer informatie over Odoo

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
Verminder handmatige inspanningen en richt je op taken die echt waarde toevoegen; boekhoud- en financiële teams automatiseren hun processen graag met Yokoy. Meer informatie over Yokoy
Yokoy automatiseert het beheer van zakelijke uitgaven met kunstmatige intelligentie, zodat alle transacties nauwkeurig zijn en op tijd worden betaald. Yokoy doet meer dan besparen van tijd en geld - het zorgt ook voor naleving door het bedrijf, ondersteunt interne en externe audits, verhoogt de transparantie in financiële boekingen, helpt je om nauwkeurige gegevens bij te houden en verhoogt de tevredenheid van medewerkers. Vereenvoudig het boekhoudproces vandaag nog met Yokoy. Meer informatie over Yokoy

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
Eenvoudige, gebruiksvriendelijke boekhoudsoftware waarmee je op een slimme manier je zakelijke financiën kunt beheren! Meer informatie over Zoho Books
Zoho Books is een online boekhoudsoftware waarmee je moeiteloos de inkomende en uitgaande geldstromen van je bedrijf kunt beheren. Beheer je klanten en facturen en hou de onkosten onder controle. Registreer, controleer en vereffen je bankrekeningen en transacties en werk in realtime samen met je boekhouder. En het belangrijkste: Zoho Books helpt je om betere en beter onderbouwde beslissingen te nemen en de grip op je bedrijf te houden. Meer informatie over Zoho Books

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
+ de 10 ans que nous accompagnons des ESN, cabinets de conseil et sociétés de portage de toute taille avec notre ERP qui allie le génie Meer informatie over ProGesSi
ProGesSi est un outil complet, intuitif embarquant l’IA allié à une équipe d’ingénieurs pour du développement à la demande. Digitalisez votre écosystème grâce à une plateforme collaborative accessible de partout 7j /7 et 24h /24 depuis n’importe terminal (PC / MAC, tablette, smartphone). Avec ProGesSi, peu importe le nombre de flux, les chiffres mensuels sont toujours corrects au centime près. Meer informatie over ProGesSi

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
De toonaangevende boekhoudsoftware voor kleine bedrijven. Directe toegang tot gegevens over klanten, verkopers en werknemers.
QuickBooks Enterprise is complete boekhoudsoftware die kan meegroeien met je bedrijf. Het biedt alle tools die je bedrijf nodig heeft, maar is toch eenvoudig te gebruiken. Je kunt je boekhouding organiseren, inventaris beheren, verkopen bijhouden en zelfs de loonlijst uitvoeren, maar dan voor een fractie van de kosten. Met QuickBooks Enterprise bespaar je duizenden dollars per jaar in vergelijking met soortgelijke oplossingen. Het is krachtig en flexibel en wordt ook geleverd in versies die zijn ontworpen om aan jouw specifieke behoeften te voldoen. Probeer het vandaag nog gratis uit. Meer informatie over QuickBooks Enterprise

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
QuickBooks Online biedt boekhoudsoftware en een app voor kleine bedrijven waarmee je je bedrijf altijd en overal kunt beheren.
QuickBooks Online biedt boekhoudsoftware en een app voor kleine bedrijven waarmee je je bedrijf altijd en overal kunt beheren. QuickBooks Online wordt door meer dan 3,3 miljoen klanten gebruikt en biedt slimme tools voor je bedrijf, maar is toch eenvoudig te gebruiken. Je kunt je boeken ordenen, uitgaven beheren, facturen verzenden, inventaris bijhouden en zelfs salarisadministratie uitvoeren. Met QuickBooks Online kun je je zaken op orde stellen, tijd besparen en zelfs sneller betaald worden door betalingsfuncties toe te voegen. Het beste van alles is dat je het 30 dagen gratis kunt proberen. Meer informatie over QuickBooks Online

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
Eenvoudig te gebruiken oplossing voor online facturering en tijdregistratie vanaf $ 15 per maand. Sluit je aan bij de 24 miljoen mensen die FreshBooks nu al gebruiken.
FreshBooks Accounting zorgt ervoor dat je zakelijke beslissingen gebaseerd zijn op werkelijke bedrijfsgegevens en inzichten. Zet voldoende opzij voor je belastingaangifte, raak bekend met de kosten van het runnen van je bedrijf, ontdek of je geld hebt om mensen in dienst te nemen en doe betrouwbare voorspellingen over je inkomsten. Probeer het 30 dagen gratis, geen creditcard vereist. Meer informatie over FreshBooks

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
Alles-in-één software voor belastingvoorbereiders, accountants en boekhouders. Run uw praktijk vanuit één geïntegreerde hub.
Alles-in-één software voor belastingvoorbereiders, accountants en boekhouders. Perfect om uw bedrijf te laten groeien: stop met het betalen van een dozijn tools en run uw praktijk vanuit één geïntegreerde hub. Geautomatiseerde workflows, gebruiksvriendelijk klantenportaal, aanpasbare CRM, onbeperkte en veilige bestandsopslag, e-handtekeningen, messaging & meer voor de prijs van één app. Meer informatie over TaxDome

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
Prachtige cloudgehoste online boekhoudsoftware voor kleine bedrijven. Altijd en overal toegang. Probeer nu de gratis proefversie!
Bekroonde online boekhoudsoftware ontworpen voor accountants en eigenaren van kleine bedrijven. Beschikbaar op alle computers of mobiele apparaten met een internetverbinding. Bedrijfsfinanciën en cashflow worden in realtime bijgewerkt. Importeert transacties van bankrekeningen. Onbeperkte gebruikersaanmeldingen. Integreert met meer dan 600 bedrijfstoepassingen van derden. Ondersteunt meerdere valuta's. Gegevens zijn toegankelijk via één grootboek, zodat accountants en klanten kunnen samenwerken op het gebied van financiën. Meer informatie over Xero

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
Boekhoudprogramma dat ondersteuning voor meerdere monitors en achterstallige stempels biedt door een verbeterde cashflow.
Boekhoudprogramma dat ondersteuning voor meerdere monitors en achterstallige stempels biedt door een verbeterde cashflow. Meer informatie over QuickBooks Desktop

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
SAP Concur biedt meer dan automatisering: een volledig verbonden uitgavenbeheeroplossing die met je bedrijf meegroeit.
SAP Concur levert bedrijven van elke omvang en stadia meer dan enkel automatisering: het biedt een volledig verbonden uitgavenbeheeroplossing die reizen, kosten, leveranciersfacturen, naleving en risico omvat. De wereldwijde expertise, toonaangevende innovatie en het dynamisch ecosysteem van verschillende partners en toepassingen ontsluit krachtige inzichten die bedrijven helpen de complexiteit te verminderen en de uitgaven duidelijk te zien, zodat ze deze proactief kunnen beheren. Meer informatie over SAP Concur

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
Wave biedt eigenaren van kleine bedrijven een echte dubbele boekhouding die is geïntegreerd met de rest van de Wave-oplossingen, 100% gratis!
Wave biedt een 100% gratis, echte dubbele boekhouding voor kleine bedrijven. Met de cloudgebaseerde software van Wave heb je overal toegang tot je gegevens, je kunt een onbeperkt aantal medewerkers toevoegen en aan al je bedrijven werken via één enkele aanmelding. Wave elimineert de gegevensinvoer en brengt de financiële rapporten die je nodig hebt binnen handbereik, zodat je meer tijd kunt besteden aan wat je het liefste doet. Je boekhouding is ook naadloos geïntegreerd met facturering, scannen van bonnen, betalingsverwerking en de loonlijst. Meer informatie over Wave

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
NetSuite software vereenvoudigt het realtime databeheer, zoals transacties, crediteuren/debiteuren, financiële afsluiting etc.
NetSuite cloud boekhoudsoftware vereenvoudigt het proces om transacties vast te leggen, crediteuren en debiteuren te beheren, belastingen te regelen en boeken te sluiten. Deze software maakt tijdig nauwkeurige rapporten en geeft meer controle over financiële assets. Met realtime toegang tot financiële data zoomt u snel op details in om problemen op te lossen, overzichten en toelichtingen te maken vanwege meerdere wettelijke financiële nalevingsvereisten, zoals ASC 606, GAAP, SOX etc. Meer informatie over NetSuite

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
Uitgebreide DMS-software voor onafhankelijke autodealers met voorraadbeheer, klantendatabase, kredietrapportage en formulieren.
Met meer dan 11.000 dealers is DealerCenter een toonaangevende aanbieder van oplossingen voor dealerbeheer. DealerCenter geeft je de volledige controle over verkoop, klantenbeheer, inventaris, kredietrapporten, verzekeringen en financiering. Met beschikbare add-ons van dealerwebsites en "hier kopen, hier betalen" krijg je de functionaliteit die je nodig hebt. De geautoriseerde wederverkoper kan toegang bieden tot grote kredietbureaus en boekdiensten, voertuiggeschiedenisrapporten en andere diensten die populair zijn bij onafhankelijke dealers. Meer informatie over DealerCenter

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
QuickBooks is complete business management software die kan meegroeien met je bedrijf.
QuickBooks is complete business management software die kan meegroeien met je bedrijf. Het biedt alle tools die je bedrijf nodig heeft, maar is toch eenvoudig te gebruiken. Je kunt je boekhouding organiseren, inventaris beheren, verkopen bijhouden en zelfs de loonlijst uitvoeren, maar dan voor een fractie van de kosten. Met QuickBooks kun je duizenden dollars per jaar besparen vergeleken met vergelijkbare oplossingen. Vind de oplossing voor je middelgrote bedrijf met QuickBooks. Meer informatie over QuickBooks Online Advanced

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
Met BrokerMint kunnen agenten en makelaars eenvoudig en naadloos alle aspecten van hun vastgoedvermeldingen, klanten, commissies en andere backoffice-details snel, gemakkelijk en efficiënt beheren. Met functies voor e-ondertekening, ingebouwde statusformulieren, makelaarsverklaringen, rapportsjablonen, onboarding van makelaars, het bijhouden van commissies en meer kunnen kantoormanagers taken moeiteloos organiseren en centraliseren, terwijl de productiviteit wordt gemaximaliseerd. Meer informatie over BoldTrail Back Office

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
Geïntegreerde software voor de boekhouding, rapportage, het bijhouden van uren en kosten, en de facturering voor professionele dienstverleners.
Core centraliseert boekhoudkundige en projectgegevens van professionele dienstverleners op één prachtig cloudplatform. Door de combinatie van tools voor de boekhouding, facturering, uren- en kostenregistratie, en projectmanagement maakt Core het gemakkelijker om je bedrijf winstgevender te maken. Het organiseert informatie, automatiseert repetitieve taken en stelt je in staat meer tijd te besteden aan het leveren van diensten aan je klanten in plaats van het beheren van interne processen. Meld je aan voor een gratis proefperiode van 15 dagen. Meer informatie over BQE CORE Suite

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
Stuur facturen voor projecten en klantuitgaven, ontvang betalingen en volg de algemene gezondheid van je bedrijf op een snelle en efficiënte manier.
Zoho Invoice is een eenvoudige, gebruiksvriendelijke factureringssoftware waarmee je tijd kunt bijhouden, aangepaste facturen kunt maken en sneller online kunt betalen. Het stelt je in staat je vorderingen te beheren en samen te werken met je klanten en collega's. Bespaar tijd door terugkerende facturen en betalingsherinneringen te automatiseren en bedankbriefjes te sturen. Met iOS- en Android-apps kun je waar je ook bent in contact blijven met je bedrijf. Meer informatie over Zoho Invoice

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
Geschikt voor bedrijven in de detailhandel, groothandel, productie of voedselproductie die hun inventarisniveaus moeten beheren.
Geïntegreerd met QuickBooks Online en Xero, geschikt voor kleine tot middelgrote bedrijven in de detailhandel, groothandel, productie of voedselproductie die hun inventarisniveaus moeten beheren. De oplossing dekt de gehele bedrijfscyclus in voorraadbeheer. Verkopers zoals Shopify, Magento, Amazon en eBay integreren DEAR Systems voor meer dan alleen het beheren van hun voorraden. DEAR Inventory biedt functies die je de informatie geven die je nodig hebt om kosten te beheren en de winstgevendheid te maximaliseren. Meer informatie over Cin7 Core

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
BigTime is voor professionele servicebedrijven die een dieper inzicht in hun belangrijkste middelen, winst en productiviteit nodig hebben.
BigTime werpt licht op wat het belangrijkste is voor je professionele servicebedrijf. De aanpasbare PSA-software (Professional Services Automation) zorgt ervoor dat je projecten binnen de deadline en het budget oplevert. Vergroot je winstgevendheid en productiviteit met de tools van BigTime voor resource management, projectplanning en workflowbeheer, boekhouding en facturering, en integreer direct met Quickbooks. Sluit je aan bij de tevreden gebruikers van BigTime die hun brutomarges met gemiddeld 25% hebben verbeterd. Meer informatie over BigTime

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer
Cin7 biedt voorraadbeheer en automatisering van bestellingen en productie tot het magazijn/3PL tot elk B2B-/B2C-verkoopkanaal dat je gebruikt.
Cin7 is het geautomatiseerde platform voor voorraadbeheer voor merken die hun omzet verhogen tot meer dan $ 1 miljoen. Cin7 synchroniseert hun voorraad met verkoop en bestellingen op elk fysiek en online verkoopkanaal en automatiseert de bestelprocessen voor grotere efficiëntie. Merken die producten verkopen of distribueren, gebruiken Cin7 om de kosten laag te houden, de marges en cashflow hoog te houden en de voorraad op het juiste niveau te houden. Opmerking: Cin7 is niet geschikt voor vermogensbeheer. Meer informatie over Cin7 Omni

Functies

  • Belastingbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Projectadministratie
  • Budgettering/prognoses
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Onkosten bijhouden
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Payrollbeheer
  • Voorraadbeheer

Kopersgids voor Boekhoudprogramma's

Wat zijn boekhoudprogramma's?

Boekhoudprogramma's helpen gebruikers de financiële functies en transacties van een organisatie te beheren en te automatiseren, met modules zoals crediteuren, debiteuren, salarisadministratie, facturering en grootboek. Geïntegreerde toepassingen voor boekhoudsystemen maken een uitgebreide, realtime analyse van de financiële status van een organisatie mogelijk, met inbegrip van het beheer van de cashflow en de uitgaven. Boekhoudprogramma's worden ook wel boekhoudsoftware genoemd.

De voordelen van een uitgebreid boekhoudsysteem

  • Kostenbesparingen: uitbesteding is de traditionele aanpak voor het beheer van de boekhouding van kleine bedrijven, wat bijdraagt aan de operationele kosten van het bedrijf. Boekhoudprogramma's helpen kleine bedrijven om de boekhoudkundige functies in huis te halen en zo het totale prijskaartje te verlagen.
  • Verbeterde procesefficiëntie: boekhouding brengt veel papierwerk en handmatige gegevensinvoer met zich mee, wat tijdrovend is en vatbaar voor menselijke fouten. Door het digitaliseren van financieel papierwerk helpen boekhoudsystemen kleine bedrijven om de tijd die nodig is om financiële transacties te verwerken, zoals uitgavenbeheer, crediteurenadministratie en debiteurenadministratie, te verminderen. Bovendien zorgen de boekhoudprogramma's ervoor dat er geen fouten in de berekeningen of discrepanties in de administratie voorkomen.
  • Eenvoudiger naleving van de belastingwetgeving: bij de administratie van belastingen van kleine bedrijven komt ook veel documentatie en papierwerk kijken. Kleine bedrijven moeten ervoor zorgen dat al hun belastingformulieren op tijd worden ingediend om boetes als gevolg van te late aangifte te voorkomen. Boekhoudprogramma's maken gebruik van de financiële en boekhoudkundige informatie die in het systeem is opgeslagen, waardoor dit proces gemakkelijker en zonder menselijke fouten verloopt.

Algemene functies van boekhoudprogramma's

  • Crediteuren (CR): het automatiseren van de factuurvastlegging, beheer van goedkeuringen en autorisatieprocessen. De transactie-informatie wordt weergegeven in de crediteuren- en grootboektabellen.
  • Debiteuren (DE): het bijhouden van klantkredieten met betrekking tot betalingen en aankopen. Deze informatie wordt automatisch weergegeven in het grootboek.
  • Bankafstemmingsoverzicht: het koppelen van "crediteringen" en "debiteringen" in een rekening om bedrijven te helpen discrepanties en ontbrekende boekingen in een register op te sporen en te corrigeren.
  • Financiële rapportage: het bieden van een grafische weergave van de gegevens in de boekhoudsystemen. Deze rapporten omvatten verkooprapporten, CR/DE en kasstroomanalyse.
  • Grootboek: het geven van een overzicht van de crediteuren- en debiteurengegevens in een tabel. Het geeft ook een overzicht van de activa, het eigen vermogen, de kosten en de inkomsten voor elk account.
  • Facturering: het opstellen van facturen op basis van klantenadministratie die daarna worden afgedrukt en gestuurd naar de klanten, en waarvan de gegevens worden geregistreerd in het boekhoudsysteem.
  • Uitgaven bijhouden: het registreren van de totale kosten die in een bedrijf worden gemaakt. De meeste producten stellen gebruikers in staat om uitgaven in te dienen door facturen te uploaden vanaf een mobiele app.
  • Projectboekhouding: het bijhouden van verschillende boekhoudkundige attributen voor een klantgericht project, zoals gemaakte kosten, uitgaven, factureerbare uren en klantbetalingen.

Overwegingen bij de aankoop van boekhoudprogramma's

  • Gegevensbeveiliging: een boekhoudsysteem behandelt gevoelige klant- en financiële informatie, waardoor ze een doelwit zijn voor hackers. Daarom moet de beveiliging een belangrijk aandachtspunt zijn bij de keuze van de boekhoudprogramma's. Kleine bedrijven moeten ervoor zorgen dat hun oplossing voldoet aan de noodzakelijke beveiligingsnormen, zoals Extended Validation (EV) SSL en 256-bits encryptie.
  • Externe integraties: boekhoudprogramma's kunnen niet op zichzelf werken: ze hebben een ecosysteem van andere bedrijfstoepassingen nodig. Bijvoorbeeld, de integratie met CRM-software haalt automatisch de transactieregisters op nadat een betaling van de klant is ontvangen. Integratie met een HR- en loonadministratie-oplossing stelt gebruikers in staat om de informatie met betrekking tot de loonadministratie-gerelateerde kosten op te vragen. Kopers dienen de integratiemogelijkheden te evalueren alvorens een aankoopbeslissing te nemen.
  • Kleine bedrijven doen steeds meer aan automatisering: in een poging om het papierwerk te verminderen en menselijke fouten tot een minimum te beperken, zijn kleine bedrijven op zoek naar nieuwe manieren om hun boekhoudfuncties te automatiseren. De meest recente ontwikkeling op dit gebied is de OCR-technologie (optical character recognition, optische tekenherkenning), waarmee gebruikers fysieke documenten kunnen scannen en hun inhoud in een digitaal formaat kunnen opslaan. Naarmate de vooruitgang op het gebied van kunstmatige intelligentie en machinaal leren de nauwkeurigheid van OCR verbetert, kan worden verwacht dat de toepassing van deze technologie verder zal toenemen.
  • Kleine bedrijven willen een visuele weergave van de financiële rapportages: aangezien ongeveer 65% van het leren via visuele inhoud gebeurt, vinden inkopers de visuele weergave van financiële rapportages een belangrijke overweging bij het maken van een shortlist van hun boekhoudsysteem. Dit stimuleert leveranciers van boekhoudingen voor kleine bedrijven ook om betere visualisatiemogelijkheden in hun rapporteringsmodules in te voegen.